זו יכולה להיות קונדיטוריה וותיקה או חנות בגדים של איש חביב וזקן, בוטיק לבגדי נשים או אולי חנות ירקות אפילו. בכל עיר יש את החנויות הללו שכולם מכירים – גם התושבים המבוגרים וגם בניהם ולעיתים אפילו הנכדים. עסקים שבנו לעצמם מוניטין של שנים ועובדים ללא הפסקה, לעיתים חוששים מבנייה של דבר חדשני כמו חנות מקוונת או אתר תדמית, כאשר החשש הזה עלול להיות דווקא בעוכריהם. אין ספק כי בימינו, כל עסק וגם אם מתח הרווחים שלו גבוה מאוד, זקוק ל"חיזוק אינטרנטי" ולנוכחות דיגיטלית ברמה גבוהה על מנת לשרוד. כיצד מעבירים עסק פיזי שבעליו רגילים לאוף – ליין, אל עולם האונליין?

מהו הדבר שבעלי חנויות ותיקות ומצליחות עלולים לשכוח?

הרעיון העומד מאחורי בניית אתרים לעסקים איננו למחוק את העסק הפיזי ולעבור לחלוטין למכירה מקוונת, זאת על אף שרבים מהאנשים המקימים עסק בשנים האחרונות, בוחרים מראש להקים חנות שהיא וירטואלית ולוותר על הקמת עסק פיזי. במקרה של עסק שהוקם לפני שנים רבות, המצב שונה וסביר להניח שהבעלים של העסק לא מבין לעומק עד כמה חשוב הקידום באינטרנט עבור העסק שלו.

הצרכנות משנה את פניה באופן כה גורף עד כי השיוך של גלישה באינטרנט לצורך עריכת קניות אל צעירים בלבד, איננו נכון כבר. גם אנשים מבוגרים נחשפים לעניין השופינג אונליין ולכן הגדרת המאפיינים של קהל הגולשים הפוטנציאליים באתר של עסק מסוים, איננה דבר קל ובוודאי שלא ניתן בהכרח לאפיין אותם על בסיס הגילאים שלהם.

חשוב להסביר למנהלי החנויות הוותיקות עד כמה הקמת אתר אינטרנט עבור העסק יכול לייצר נפח מכירות גדול הרבה יותר, בכך שיביא לקוחות חדשים וישמר את הוותיקים. בעלים של עסק מצליח עלול לשכוח עד כמה עבודת השיווק והפרסום חשובה כל כך. כאשר העולם עובר לשיטות חדשניות של שיווק, כדאי להתאים את אסטרטגיית הפרסום של העסק אליו.

מה עשוי לגרום ללקוחות פוטנציאליים לבצע רכישה דווקא מהחנות המקוונת?

את שלטי החוצות של פעם מחליפים היום אתרי האינטרנט והעולם השתנה. אם ברצונם לשמר את הצלחת העסק לעוד שנים רבות, מוטב שבעלי העסקים יעניקו לעצמם מתנה – ויחליטו להקים עבור העסק אתר אינטרנט.

קהל הלקוחות עשוי לגדול באופן ניכר, מכמה סיבות כאשר משלוחים אונליין הם סיבה מספר אחת לכך שאנשים בוחרים לרכוש דרך האינטרנט. באופן כזה העסק גדל ממצב של חשיפה אל קהל מקומי בלבד, לסיטואציה שבה אנשים מכל רחבי הארץ יכולים לבצע ממנו רכישה.

נוסף על כך, חשוב לשים את הדגש על בניית אתר נוח, ידידותי למשתמש, ברור לחלוטין מבחינת השימוש בו וכזה הנותן מענה בכמה קליקים לכל שאלה שעלולה לצוץ בקרב הגולשים. חווית משתמש נעימה ונוחות הגלישה, הינן סיבות מרכזיות לכך שאנשים בוחרים לבצע קנייה מקוונת, אפילו אם מדובר בלקוחות ותיקים שנפתחו כעת לדרך חדשה של עשיית שופינג.