השלב הראשון לבניית אתר מנצח הוא לבחור מטרה ונושא בו אתם חזקים ובקיאים בכדי שתוכלו לתחזק תוכן חדשני ואמין באתר ובכך לתרום לאמינותו של האתר בפני גוגל. השלב השני הוא לבחור דומיין שיהיה קליט, דומיין זה בעצם כתובת האתר, אם הכתובת תהיה מספיק זכירה וקליטה ולעיתים אף תעלה גיחוך אצל הגולשים יש סיכוי רב יותר שגולשים יגיעו לאתר שלכם רק על פי הדומיין, רק שימו לב שלא כל הדומיינים פנויים, למרות שאלה המסתיימים ב CO.IL שזה בארץ סביר להניח שיהיו פנויים, אלא אם זה שם מוכר, כל חברה או עסק ברשת משלם מידי שנה או כמה שנים על חידוש הדומיין, לעיתים ובעבר כבר קרו כמה מקרים מעטים שחברות בעלות דומיין מוכר שכחו לחדש את התשלום והפסידו אותו למישהו שהיה עם היד על הדופק, אך כמובן שבתמורה לסכום לא מבוטל הסכים להחזיר את הדומיין לבעליו.

שלבים בבניית האתר

אז לאחר שיש לנו נושא ודומיין נתקדם לשלבים הבאים, השלב הבא הוא סקר שוק, להכיר את המתחרים שלנו על ליבם של הגולשים ולהבין את כללי המשחק. לאחר שהכרתם את המתחרים שלכם השלב הבא הוא חקר מילות מפתח, כלומר אילו מילים יופיעו באתר וישפרו את חיפושו על ידי הגולשים במנוע החיפוש של גוגל.

לאחר שביצענו חקר מילות מפתח שהוא שלב לא פשוט הדורש המון אורך רוח וסבלנות מכיוון שעשויות להיות מגוון רחב מאד של מילות חיפוש שישפרו את ההגעה לאתר שלכם, השלב הבא הוא כתיבת התוכן לאתר, ניתן להיעזר בעזרתם של כותבי תוכן מקצועיים הלוקחים שכר על פי כמות המילים לרוב, אך לעיתים גם לפי מאמר, זהו שלב קריטי ביותר מכיוון שתוכן האתר הוא המרכיב העיקרי הקובע את מיקומו של האתר במדרג של גוגל בתוצאות החיפוש.

לאחר שלב כתיבת התוכן מגיע שלב בחירת מערכת ניהול האתר, חשוב שהמערכת תהיה ידידותית למשתמש כי זהו עוד פרמטר בעזרתו גוגל מדרגת אתר, חוויית משתמש. לאחר מכן מגיע שלב עיצוב האתר שגם לו השפעה לא מבוטלת על חוויית המשתמש באתר, רצוי לשים סרטונים ותמונות אך לא יותר מידי, גם כדי שלא יכביד על טעינתו של האתר, עוד פרמטר של גוגל לדירוג אתר ובנוסף גם עומס יעשה לגולש בלאגן שיגרום לו לברוח מהר מהאתר, גם זה מדד שנבדק ע"י גוגל, משך זמן גלישה של גולש באתר שלכם, אם הם יראו שגולשים ישר עוזבים את האתר שלכם הם יבינו שיש בעייתיות מסוימת וידרגו אותו נמוך. אתר טוב מכיל שלושה דברים, מהירות, אמינות ופשטות, זהו שלושת אלה ישפרו את האתר שלכם לאין שיעור. השלב הסופי הוא קידום האתר וכאן לא צריך ללכת לקורס קידום אתרים בכדי לדעת כלל פשוט, חשוב להיות עם היד על ההדק כל הזמן מכיוון שהאינטרנט הוא זירה דינמית מאד וכמו כן גם תחרותית.