הגדלת המכירות של העסק נעשית באמצעות תכנית פעולה ועל ידי שיווק נכון. איזה עסק לא מעוניין להגדיל את מכירותיו? המאמר יציג את יתרונותיו של יועץ עסקי מקצועי לצורך הגדלת המכירות.

 

השקעה מול רווח באמצעות שיווק

הכלים השיווקיים ברובם נמצאים כיום ברשת. אנשים רבים מפרסמים בגוגל, פייסבוק, אנסטגרם ודרך המייל את המוצרים שלהם בתקווה להגדיל את המכירות ובהשקעה לא קטנה. עוד לפני ההשקעה השיווקית יש צורך לבדוק האם יהיו רווחים או הפסדים ואת זאת ניתן לעשות באמצעות ממדים סטטיסטיים שאותם יש ליועץ העסקי ובאמצעותם הוא בונה את התוכנית האסטרטגית של בית העסק. המטרה היא הגדלת מחזור המכירות ולשם כך יש צורך בסיוע מקצועי של ייעוץ שיווקי עסקי לעסקים וחברות.

 

כיצד בא לידי ביטוי הסיוע המקצועי?

היועץ המקצועי נפגש עם בעל העסק ועורך אבחון ראשוני. בהנחה שגילה חריגות שהקטינו את מחזור המכירות או שהן טעונות שיפור הוא יבנה תכנית שיווקית מתאימה באמצעות הכלים שברשותו. בכל שלב היועץ יבדוק מה כן עובד וכיצד לחזק את מה שעובד. האבחון בוחן את הרווחים של בעל העסק בכל חודש ועל פי חישובים סטטיסטיים הוא עשוי לגלות את המעצור או הירידה ברווחים ולהקצות תקציב לפרסום ברשת שיהיה תואם לרווחים בעתיד ויעבוד. אם אכן המעצור הוא בתחום השיווקי הטיפול בו יכול להשליך על דברים אחרים שלא עובדים טוב בעסק. גם מעצור בתחום שהוא לאו דווקא שיווקי, יכול להשפיע על שאר הקשיים בעסק ולכן תהליך האבחון חשוב ביותר.

 

בניית תכנית פעולה אסטרטגית

לאחר שהיועץ העסקי מאבחן את הקושי הוא בונה תכנית פעולה שתשליך על הרווחים ותביא לתוצאות מעולות. היועץ מכניס את הכלים הסטטיסטיים לניהול העסק בכל התחומים: כלכלי, שיווקי, ביצועי והרווחי (הגדלת המכירות). לאחר מספר פגישות מתחילים להפעיל את התוכנית והיועץ מלווה את העסק כך שבכל פגישה הוא בודק מה עובד, כיצד זה משליך על התחומים האחרים בעסק ומטפל בשאר הבעיות לפי החשיבות וסדרי העדיפות שלהן.

 

ליווי צמוד ומקצועי

בתוכנית הייעוץ העסקי נבנים הנהלים, המדיניות, התהליכים והפתרונות לעסק. בנוסף ניתנת הדרכה לתפעול הצוות וייעוץ תקציבי. היועץ העסקי פועל לקידום העסק ולהרחבתו ומטפל בבעיות ארגוניות שעלולות לנבוע גם מבעיות אישיות של בעל העסק. הבעיות הללו עלולות להשליך על שיטות הפעולה בתהליך הייעוץ. לפיכך, היועץ העסקי יעזור גם בהפניית בעל העסק לטיפול רגשי, זוגי וכד' ולכן צריכה להיות שקיפות מלאה. לסיכום, יתרונותיו של היועץ העסקי הם רבים. על כן על היועץ להיות אדם אמפטי וביחד עם זאת לוגי, ממוקד, אמין, אחראי, מקצועי ומהיימן. עליו גם לשמור על חשאיות בעיקר אם מעורבות בעיות אישיות של בעל העסק במעצור של הגדלת מכירותיו. יועץ מנוסה יכול לקדם את העסק, לשפר אותו ולהגדיל את המכירות והרווחים שלו.