בעבר, היו כאלו שטענו שהתוכן הוא המלך והיו כאלו שטענו שהתוכן הוא אמנם חלק חשוב ובלתי נפרד מעולם הקידום האתרים, אך חשיבותו אינה כה גדולה בכל הקשור אל הקידום. כיום, כולם מסכימים על דבר אחד, ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר באתר, כך הוא ייחשב כאתר אינטרנט איכותי יותר על ידי גוגל. מאמר זה יספק לכם מידע אודות חשיבות תוכן איכותי לשנת 2014.

מה זה אומר תוכן איכותי?

תוכן איכותי הוא תוכן שקשור במישרין או בעקיפין אל התחום בו עוסק האתר. התוכן חייב להיות קשור בצורה ישירה אל הכותרת ואל חשיבות תוכן איכותיהתיאור של אותו דף אינטרנט. התוכן חייב להיות כתוב ברהיטות וללא שגיאות כתיב, ניסוח או בצורה טכנית בה יש הקלדה מרובה של מילות מפתח באופן מורגש. תוכן איכותי צריך לעניין את הגולשים ולתרום להם מבחינת ערך מוסף של מידע רלוונטי עדכני לשאילתא אותה הם הציגו באתר. חשוב לזכור, שיש סוגים שונים של תכנים ולכן חשוב מאוד לוודא שמדובר על תוכן שמתאים למטרה שלשמה הוא נכתב. דברים חשובים נוספים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדובר על חשיבות תוכן איכותי הם המבנה של המאמר/כתבה/מדריך המוצגים באתר אינטרנט שלכם. יש חשיבות גדולה מאוד לנראות של התוכן ולקלות הקריאה שלו. לכן, חשוב מאוד לחלק את המאמר לפסקת מבוא ופסקת סיום וביניהם כותרות משנה עם מספר פסקאות שעיקרן קשור אל הכותרת של הפסקה.

חשיבות תוכן איכותי וגוגל

אם עד כה עדכנו אודות חשיבות תוכן איכותי וכיצד הוא מוגדר. כעת, נעסוק בכל הקשור אל השפעת התוכן על דירוג אתר האינטרנט שלכם על ידי גוגל. אם בעבר, התוכן היה חשוב, אך לא העיקר בעיני המקדמים, כיום ניתן לומר את ההיפך. החשיבות של תוכן איכותי גבוהה מאוד בעיני גוגל ויש כאלו שטוענים שהתוכן מדורג במקום החשוב ביותר לעומת כל פעולת קידום אחרת של האתר. מדי תקופה גוגל מוציאה עדכונים שונים שמשפיעים על הדירוגים השונים של אתרי האינטרנט ולכן גם על הפעולות השונות שמבצעים מקדמי האתרים. לפני מספר שנים, גוגל שחררה את אחד העדכונים המוכרים ביותר שלה, עדכון פנדה הראשון וזאת בעקבות המטרה של גוגל לקדם תוכן איכותי. כאן, הפעם הראשונה, כל מקדמי האתרים הסכימו שתוכן איכותי חשוב מאוד והחלו לחפש כותבי תוכן שיכולים לספק להם תוכן איכותי שיעזור להם לקדם את אתרי הלקוחות שלהם. גם עדכון פינגווין התמקד באיכות אך יותר לכיוון הקישורים ואיכות הקישורים.

לסיכום, עדכוני פנדה מורים על חשיבות תוכן איכותי בגוגל. חשיבות זו גדולה מאוד ונכון לשנת 2014 רוב מקדמי האתרים בעולם מקפידים על תוכן איכותי לאתרים שלהם, עיבוי של אתרים דלילים בתוכן ושכתוב של אתרים בעלי תוכן ברמה שאינה גבוהה. נכון לשורות אלו, לפני מספר ימים, שוחחר עדכון פינגווין 3.0 אשר עורר סערה והמשך שלו הוא בין הארוכים שידעו בעלי האתרים. שוני נוסף היה בעובדה שלא הייתה התראה לשחרור עדכון זה. עוד על עדכון פינגווין 3.0 האחרון.